داخلی
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۳
وقتی "خلف وعده"ها هم جزو دستاوردهای دولت اعلام می‌شود
Share/Save/Bookmark
در حالی وزیر راه با ادعای اتصال راه‌آهن ایران به کشورهای افغانستان،‌ عراق و کشورهای منطقه از افزایش حمل بار ریلی به 40.3 میلیون تن به‌عنوان یک دستاورد نام برده که مطابق برنامه‌های راه‌آهن، باید سال 92 میزان حمل بار ریلی به 42 میلیون تن افزایش می‌یافت.
به گزارش خدمت؛ روز گذشته، وزیر راه و شهرسازی، مهمان بهارستانی‌ها بود تا به پرسش‌های مطرح شده حوزه تحت مدیریتش از سوی تعدادی نمایندگان مجلس پاسخ بگوید.

آخوندی در بخشی از سخنانش توسعه شبکه راه‌آهن را یکی از سه سیاست اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و با این ادعا که هم‌اکنون راه‌آهن ایران به راه‌آهن کشورهای افغانستان،‌ عراق،‌ ترکمنستان و سایر کشورهای منطقه متصل کرده‌ایم، گفت: ما سیاست حمل‌ونقل بندر-ریل و سیاست حمل‌ونقل جاده -ریل را به اجرا گذاشته‌ایم.

وی یادآور شد: عملکرد انتقال بار از طریق ریل از 32 میلیون تن، به 40.3 میلیون تن در سال افزایش یافته است.

این در حالی است که خردادماه سال 92، یعنی حدود دو ماه قبل از وزیر شدن آخوندی، معاون وقت بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن، میزان حمل بار از طریق راه‌آهن را 34.3 میلیون تن اعلام کرده و گفته بود: در سال 92 باید این میزان را به 41.5 میلیون تن افزایش دهیم.

فولادی بیان کرد: از کل 41.5 میلیون تن بار برنامه‌ریزی شده، 27 میلیون تن برای بار داخلی، 8.8 میلیون تن به بار صادراتی و 3.8 میلیون تن بار وارداتی و حدود 2 میلیون تن بار ترانزیت اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، متوسط سیر روزانه 651 کیلومتر خواهد بود، تصریح کرد: برای تحقق این برنامه، نیازمند ابزارهایی مانند 22386 واگن باری هستیم که از این تعداد، 19652 واگن برای جابجایی بار داخلی و 2466 واگن CIS برای جابجایی بار تزانزیت و صادرات اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم نیازمند 295 لکوموتیو در بخش باری و 183 لکوموتیو در بخش مسافری هستیم.

منبع: تسنیم
وقتی "خلف وعده"ها هم جزو دستاوردهای دولت اعلام می‌شود